tisdagen den 16:e juni 2009

Dresscode: Okänd

Jag ska ackompanjera C på forskarkongressmiddag på torsdag. Och jag har ingenting att sätta på mig.

Och då säger ni säkert att men du har ju massor med kläder.

Förvisso, säger jag då. Men jag vidhåller: Jag har ingenting att sätta på mig.

Fast forskare är ju inga modelejon precis, och C hävdar dessutom att på kongressen har de t-shirts med Guinnesstryck, beiga crocs och mobiltelefonen fastspänd i bältet. Vissa har till och med kepsen fastspänd i bältet, och det är väl något en fashionista aldrig skulle tillåta sig att ha?

7 kommentarer:

Anneli sa...

Är själv naturvetare/forskare (visst är han det?) och kan intyga - det brukar krylla av ... hmmm... mindre modekänsliga killar på sådana där tillställningar.

Hoppas ni får kul!

becky sa...

hahahahahahaaa... igen: hahahhaaa... tysk turist varning.. :)

Thérèse sa...

Jag känner igen det där , jag har massor av kläder t.o.m så mycket att jag måste göra en utresning snart , har inte plats i garderoberna men ändå har jag inget att sätta på mig när jag ska på någon tillställning. Varför är det så?

Min exman är också forskare i fysik och jag kan intyga att det C säger stämmer. Det kryllar inte av fashionistas på fysik-tillställningar

KARLAVAGNEN sa...

Nä forskare är inga modelejon! Det duger med något du har i Garderoben!
De ser inte om man har något nytt på sig, om man doftar gott eller har klippt håret - suck....

Men en ny amöba - då jäklar - Men ja e int bitter!!!! :-)

Sara sa...

Anneli; Jepp, naturvetare. Fast en mer trendkänslig sådan...;)

Becky; Just, det sockarna i sandalerna glömde jag!

Thérèse: Jag har rensat MASSOR och gett kassar till Rôda Korset, vilket har underlättat garderobsöversikten något... Men ändå: Inget att sätta på mig! ;)

Karlavagnen: Oh? Nej, jag hör ingen bitterhet alls! ;)

Erica sa...

Ha ha ha, det där känns igen :-)

Nina sa...

Haha det låter som du kan komma undan med det mesta så nåt har du säkert som funkar ; )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...