onsdagen den 24:e juni 2009

Godbitar

Jag vill på intet vis framstå som någon som enbart lever på choklad och konfektyr. Nix, jag äter mina fem (minst) frukt och grönsaker om dagen. Också.
Det här är nog en fas jag går igenom, kanske som en del i mitt måbra-projekt, kanske som en backlash efter år av självspäkning, då ingenting fått komma mellan mig och mina storlek 32. Allra minst små frasiga delikatesser med kokoskräm, hasselnötter och choklad.
Peu importe.
Ferreros
sommarpraliner Garden (hallon, pistache, noisette, mandel och coco) är ljuvliga. Men liksom ljuvligare än originalversionen Rocher. Liksom godismässig perfektion; vacker yta i lyxig stanniolförpackning och fantastiskt innehåll innanför de där lagren. En vacker metafor förklädd till chokladbit. Miam.


Eh, jo. C fick en stor låda på fars dag. Jag bara hjälper honom att ta sig igenom den.

5 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Du är så omtänksam! Haha, och nu fick jag lust att pröva denna choklad. ojoj!!! Tagel-skjorta på!

Sara sa...

Jag är en generös och altrusistisk person som offrar mig för andra.

mandystockholm sa...

oh nice!Och vart kan man köpa de fina och goda nyttigheter?Någon speciell affär kanske?

Sara sa...

Monoprix!

Anonym sa...

Ååååh, de finns inte här än, bara orginalet som är bland det godaste jag vet. Håller tummarna att de hittar hem snart! Maria i nb.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...