fredagen den 11:e december 2009

Petit papa noël, jag har varit snäll

Yours truly funderar på att julklappsrimshinta om vad jag vill ha i mina paket? Då kan ju de berörda - vem som än känner sig träffad - bara välja och vraka bland rimmen, välja det som passar bäst, och shoppa utan att gå och våndas? Fantastiskt bra, och det är alldeles gratis, jag bjuder på det här! Då kör vi:

Jag hjärta dig lika med sant
Här får du en diamant


eller:

Se så glad hon blir
För en grej i cashmire

Stort paket:

Hela året har jag varit snäll
Då kan jag väl få en stol från Kartell

En tjusig, i plexi
Tack, Tomten, du är snygg och sexig

Det lilla paketet:

Här har du en tub med jus i
Oj, vad du blir tjusi

Och smaken framboise

gör slut p
å läppar med fnas


Oh, en grej till:

Armar, mage, rygg och barm
Det är viktigt att vara varm
Här är en ny jacka
Som du till Venedig kan packa


Era bästa rim?

4 kommentarer:

Ingela sa...

"Här får du till slut en klapp
men jag hade önskat att jag slapp
köpa den för min sista hundralapp"

Haha!

Sara sa...

Haha, det funkar ju till alla klappar! Och förhoppningsvis får mottagaren så dåligt samvete att man får tillbaka den. ;)

Marie sa...

Julklappsrim är ett måste! Engelsmannen är inte alls van vid den tradition, så han kämpar alltid vid jul..! Inte för att jag är särskilt bra på dem heller, men det är ju inte själva poängen!

Snygg ring förresten....

Emelie sa...

Underbart! jag ösnkar att man rimmade mer i min familj. Jag tror att rimmen måste komma med modersmjölken annars går det bara inte. Tyvärr. Men dina är fantastiques!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...