fredagen den 4:e december 2009

Places to go, people to see. Pies to make.

Mitt sociala liv börjar arta sig, och jag känner mig inte riktigt lika nyinflyttad och kultruchockad längre: I går drack jag kaffe på Cours Napoléon med Valérie och Marie-Ange, i morgon ska vi luncha med Audrey och Christophe d'A, och ikväll kommer Aude, Yoann och Lilou på middag. Så nu ska jag göra en Golden äppelpaj med mandelmassa, vispa grädde, förbereda köttfärssåsen till lasagnen, kolla om vi har vin, stryka en duk och förbereda lite sådana trevligheter så att jag bara kan ta det lugnt resten av dagen... Oh, ringa en älskad vän som fyller 25...26... hoppsan, 30, och trakassera henne på jobbet ska jag också göra!
Hoppas ni får en härlig fredag!

5 kommentarer:

Wysteriia sa...

Kul att du är med i dagens lucka :D Kommer en ny imorgon ;)

barajagjohanna sa...

Vad skönt det måste kännas att känna sig lite mer integrerad. Det lät hemskt gott allt det där du skulle göra också...!

Hanna sa...

Det låter kanon! Det är viktigt att ha kompisar på plats.

Själv skall jag hem och göra pannkakor till barnen (oss också, naturligtvis!). Utan vin och duk på bordet, men härligt blir det nog ändå.

Sara sa...

W: Skoj!

Johanna: Det var hemskt gott...Vet jag eftersom jag rakat provsmaka...

Hanna: Det är ju viktigt! Pankisar med familjen later urmysigt!

Ingela sa...

Åh, är glad för din skull att det sociala livet börjar arta sig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...