söndagen den 3:e januari 2010

Rapport från soffan...

... där jag tillbringat tio timmar i ryggläge. Takstirrning och hjärtklappning. Frossbrytningar och huvudvärk.
Kanon.
Det var inte bara vanlig, hederlig nyårsångest, det börjar verka sjukdom banne mig.

Jag har feber och kroppen känns som den sprungit ett maraton i går. I alla fall som jag inbillar mig att det skulle kännas om jag hade sprungit ett maraton. Jävla skit. Jag är aldrig sjuk. Aldrig. Och nu, med dagisinskolning, svärföräldrabesök och Parisresa så har jag definitivt inte tid med soffläge.

Men jag orkar knappt stå. C har försökt laga mat till mig men jag vill inte ha mat. Jag vill ha kakor. Som jag kan äta liggande. Over and out.

XOXO

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig lilla vän, ät kakor och vila! Kram, Maria i Norrbotten

Sara sa...

Maria; Will do! XXX

Lisa sa...

Krya pa dig! Hoppas verkligen att du mar bättre lagom till Parisresan.

Stor kram fran Lisa

Erica sa...

Åh, vad trist! Hoppas du snart blir frisk igen. Du har iallefall goda kakor och en underbart vacker kopp att dricka ur. Jag tror mycket på det där att omge sig med vackra saker när man inte mår bra. Det hjälper en att komma tillbaka igen. Sänder dig varma tankar och massa förhoppningar om att du snart hittar kraften och blir frisk fort som attan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...