tisdagen den 9:e mars 2010

Paljetter och spår av glitter. (Sara was here.)

Problemet med paljetter är att man lämnar spår efter sig i form av pyttesmå glittrande skärvor.
Och samtidigt... Värre saker kan man lämna efter sig.
Precis som glittret i min ögonskugga finns på kinderna av dem jag älskar, och glitterpartiklarna i mitt läppglans på var och en av alla dessa koppar te och kaffe jag dricker varje dag.
Spår av glitter. Som miljarder diamanter på snö.
Det var så mycket jag skulle skriva idag. Men jag kom av mig. Stannade upp.
Hittade fyra små paljetter på golvet och följde spåren tillbaka till mig själv.
Det är ju alltid där man kan hitta svaren.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rysningar!
Otroligt vackert skrivet.

Saara

Sara sa...

Saara. :D

Sussilull sa...

Så sant och så fint skrivet. Man kan ofta känna när du skriver att vissa mer ytliga saker symboliserar eller har en helt annan innebörd också. Du är duktig på att få till det Sara och jag älskar att läsa din blogg för jag känner så ofta igen mig.

hannah sa...

Du skriver så fint. Och underbara bilder.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...