torsdagen den 24:e juni 2010

Calanquerna i Cassis.

Och sedan tog vi färjan till Korsika.
Bollhav.
Sockergrynets bolognaise i den trefärgade heltäckningsmattan. Vi drog stolen över.
Lasagne utan kött, sallad utan dressing.
Hundra tyska turister med midjeväska och keps.
Resandets oändliga olidlighet. Transporterna.
Fem varv kring kvarteret innan vi hittade en parkering i storleken frimärke. Nix, vi bor mitt i staden, ingen parkering. Men väldigt praktiskt liten bil.

En bra grej: Grynets akupressurarmband mot åksjuka verkar fungera. Fantastiskt.

7 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Akupressurarmbandet, köpt det mer välsorterade Frankrike eller tror du att det går att få tag på här i Nordpolen också?

Livet runt 30...5 sa...

Jag verkar angelägen, smått desperat, med två förfrågningar. Men jag skyller på Blogger som gav mig felmeddelande så fort jag försökte skriva kommentar:-)

Anonym sa...

Finns att köpa på Apoteket. Jag använde det under min graviditet mot illamående-:)

Isabelle G sa...

Det är så vackert i Calanquerna....har åkt med båt där :)

Ferferi sa...

Det ser alldeles magiskt ut! Hur funkar det om man ska till Korsika förresten om man kommer från Paris? Finns det direktflyg då? Dina bilder ger mig sådan mersmak.

Sara sa...

Kristina; Ingen aning, jag gick til lapoteket och frågade efter åksjuketabletter, så fick jag armbandet istället, jag va rmycket skeptisk till en början, men det funkar jättebra! Försöker minnas vad det hette, och märket, återkommer...

Isabelle; Verkligen fint!

Ferferi: Från Paris går det direktflyg till Ajaccio, annars via mareseille, eller nice... Båt är fint, men flyg är ju definitivt enklast!

Hannah sa...

Skönt för er att vara hemma igen! Calanquerna tillhörde min vardag för 7 år sedan. Nu bor vi i Sverige men jag längtar ofta dit igen. Är bara lite ambivalent för vilken region och om jag verkligen skulle trivas som jag gjorde då. Älskar din blogg, den får mig att fantisera om hur det skulle kunna vara om jag bestämde mig en gång för alla att flytta dit igen.
kramar och kärlek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...