torsdagen den 3:e juni 2010

Det magiska med röda skor

Det är inte på mig ni ska titta på de här bilderna (tro mig, då skulle jag ha gjort något åt håret). Inte heller på vackra Saint Rocco bakom.
Det av vikt här är skorna.
Man ska aldrig underskatta röda skor. I synnerhet inte röda läderpumps med höga klackar.
Men grejen är att röda läderpumps med killerklackar lätt blir mer vulgärt än chict. Mer Saint Denis än Saint Tropez. Alltså skippar man lilla kjolen. Och de små shortsen. Och de avklippta jeansen - mon dieu, det hade vi överhuvudtaget inte en tanke på - och leggingsen vi ändå börjat tröttna på nu. Likaledes zappar vi urringningar, korsetter och
Och så chockar vi den närmaste omgivningen med att ta på oss någonting som varken är jeans eller svart. Röda pumps blir så... uppenbara till svart. Och vi vill inte vara uppenbara, flagranta eller iögonenfallande.
Och det som verkligen tar fram magiken och trollkraften i röda skor, det är... kaki. Beigt. Lite army.
Effortless chic. Superkvinnligt. Fint. Och med så snygga dojor kan man lugnt förfalla på andra områden, inkognito. Ingen som ser er kommer att tänka: Den där donnan har nog ägnat tre dagar åt att käka glass, inte haft en tanke på att vaxa benen eller ens ögonbrynen, och ni skulle se kaoset i hennes handväska. Dessutom har hon tappat bort sin hårborste, sitt carte vitale och pinkoden till sin mobil.

9 kommentarer:

anna of sweden sa...

Nä, svårt att tro att det är en donna med kaos i handväskan som döljer sig bakom den fasaden.
Tror baske mig att du är snygg jämt och i allt.

Anna sa...

It's a universal truth - skorna är ungefär 70% av hela outfiten och kompenserar allt som oftast för de återstående 30% också!

Lisa sa...

Skitsnyggt!!! Älskar min röda skor, men jag tvekar inte att ha svart till däremot.

Jorun sa...

Oj vad snyggt. Jag borde köpa ungefär fem par skor, och minst ett par röda. Eftersom skoshopping är ungefär lika skoj som tandläkarbesök på min skala gissar jag att det inte blir så mycket av...

Isabelle G sa...

Supersnyggt!! Och jag lovar hela du är skitsnygg på dessa bilder.
Skulle vilja att du var min "personal shopper".

Prinsessan sa...

och ändå är hon finast på ön!

Sara sa...

Anna; Oh. Tack. Men det är en kvinna med kaos på fler ställen än i handväskan... ;)

Anna; Heller hur?

Lisa; Hm. Men inte minikjolen va? ;)

Jorun; GILLAR du inte att handla SKOR? Tolkar jag det rätt?

Isabelle, Oh, jag är öppen för alla förslag! Personal shopper kanske vore ett framtidsyrke?

Prinsessan: :D Oh...

Lisa sa...

Ha ha, nej minikjol är inte min grej. Med eller utan röda skor ;)

Jorun sa...

Faktiskt tolkar du det rätt, Sara! Jag har knöiga och konstiga fötter som otrivs i det mesta... (Sen lider jag inte av tandläkarskräck, ska väl påpekas i sammanhanget)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...