fredagen den 18:e juni 2010

Magnesiumbrist

I några veckor har jag haft kramper i fötter och händer.
Googlar det.
Tecken på neurologisk sällsynt sjukdom.
Ignorerar det.
Kan också vara tecken på magnesiumbrist eller brist på andra mineraler.
Analyserar det.

Kan detta vara en förklaring till att jag sätter i mig ett halvt kilo nötter om dagen? Då borde jag snart vara på rätt sida av problemet i alla fall.
Men varför skulle jag få magnesiumbrist? Jag tycker jag äter varierat och bra nu? Och choklad, frukt och grönt får jag i mig dagligen. Minst.

4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

spasmophile kanske. stressrelaterat och decienniets sjukdom.
kram

Ingunn sa...

Min kjære fikk påvist det samme for noen år siden, altså magnesiummangel. Legene i Italia mente det hadde sammenheng med for mye kaffe (som hindret opptaket) og for mye fysisk aktivitet i varmen... Du er jo glad i din kaffe, men vi snakker vel ikke kontinuerlig inntak gjennom hele dagen..? ;-)

Sara sa...

Chekchouka: Spasmophile lâter otäckt... Men stress, ja kanske?

Ingunn: Borde eventuellt dra ner pâ kaffeintaget? Och hâlla mig i skuggan... Tack för tips!

Svensk chekchouka sa...

sara, det är inte läskigt alls, jag har det frân och till som de flesta av mina kompisar som stressar. kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...