fredagen den 11:e juni 2010

PInkMania

Eftersom regnet fortsatte att ösa ned, med förnyad styrka och utan hopp om uppehåll, så hängde vi på Galeries Lafayette under eftermiddagen. Och efter lite spontan trendspaning tycker jag mig kunna ana en rosa trend. Parasoller, cashmirtröjor, macarons, gloss, hårtoning, hattar... Tout en rose!
Så fram med allt rosa ni kan hitta, ni är inne!
Eller så är ni som jag och tycker ni är piggt färgglada om ni får på er något beigt närmast ansiktet (jag kommer alltid att hävda att svart är det nya svarta och se oförstående ut när någon säger "något med färg, kanske?') Och då kan man ge sig själv en rosa inramning genom att hitta en lämplig fondvägg.
Grejen med hatten, förresten. Jag tjatar på alla jag känner att de ska gifta sig så att jag får en anledning att sporta en sådan där i tyll.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi Sara! Jag är också den svarta typen, och försöker alltid till våren/sommaren att piffa till mig med något färgglatt..som jag sen känner mig alldeles för uppklädd i...hattar ja...J'adore les chapeaux...men är lite feg. Jag äger en hatt, slokhatt (svart så klart), men har inte vågat använda den ännu...men i höst kanske ;).

Prinsessan sa...

Jag ska prova en sån där modern halmhatt på playan i sommar, mycket vågat..

Johanna På Pickadollön sa...

Klampa med hatten till beachen. ;=) Vilken rolig hatt!

Helen sa...

Himmel, så läcker den rosa hatten var! Du skulle lätt platsa bland alla kungligheterna på Vickan och Daniels bröllop, iklädd denna fluffiga huvudbonad.
Hoppas att regnet ger med sig.

Kram!

Sara sa...

Anonym; JAg Är också lite feg för hatt, men ska nog skaffa något lite diskretare... ;)

Prinsessan: På playan kommer man undan med mycket!

Johanna: Lite kunglig sådär!

Helen: Eller hur?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...