måndagen den 21:e juni 2010

Vad jag vet om fotboll, del II

Vad jag vet.

Jag vet till exempel när det är läge för att resa sig från barstolen, ställa i från sig sin pinte (pint på franska), lyfta sina armar mot taket och vråla så att storbildskärmen vibrerar: Offside! Friiiiispark!

Vad jag ytterligare vet: Att om man inte är riktigt säker på att spelaren verkligen är hors jeu så bör man inte göra detta. Det är ett, låt oss säga, faux pas, eller regelbrott inom sin genre.

Vad jag vet om fotbollsgalningar: Att något slocknar i deras blick när tjejen de tagit med sig på puben för att se en match säger: BRA... Det är BRA som spelar. Vilka är det? På vilket hennes date väser (med något slocknat i blicken)
: Brasilien. Brasilien.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...