lördagen den 3:e juli 2010

Rosa nätter. San Quilico.

Eventuellt lite mycket av det goda. Men ärligt talat, kommer ni över en flaska riktigt gott korsikanskt, rosa någon gång... Tveka inte.
Att avnjutas med utsikt över det skimrande Medelhavet, högresta palmer och strandpromenaden.
Och ett par smarta, roliga och snygga ragazze att dela en tallrik tapas med.
En perfekt kväll, som inte tog slut förrän fram på småtimmarna.

Enda smolket i bägaren, flugan i min chardonnay, förlåt min San Quilico, molnet på min himmel: Vem fan tror ni att det var som gick upp och gjorde välling klockan 06.15? Trots för mycket rosa vin i systemet, trots hög debit på sömnkontot, trots trött trött trött?

Men vi hade det mysigt där med vällingvisp och klossbyggande på köksmattan jag och mitt gryn. Hennes grej på morgonen: Cykla naken i lägenheten. Vem har hon det efter?

2 kommentarer:

Erica sa...

Ha ha ha. Cykla naken visar på frimodighet ;-D Jag kunde nästan gissa att det skulle vara du som gick upp med vällingen. Så klassiskt. Har funderat mycket på varför detta går igen överallt.

Sara sa...

Eller hur?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...