torsdagen den 17:e mars 2011

Mamma Italiana.

Regnet borde ha tagit slut i natt.
Det får inte finnas så mycket regn, och det har ingen rätt att bara vräka sig över oss utan slut, utan frist.
Det borde sluta regna. Det borde ha slutat regna för fyra dagar sedan.

Och
åskan. Och mina fönsterluckor som ter sig sköra och bräckliga.
Och dagen som var ensam. Några ytliga kindpussar, några bekanta. Inget mer.

Nu ska jag och stumpan liva upp kvällen med conchiglie med kyckling och riven ost. Lyssna p
å regnet. Tog ett beslut att laga mera pasta. Bli en mamma italiana och latinskt fatalistisk och tänka att regnet, det kan man inte göra något åt. Man kan bara låta det falla.

*rycker italienskt p
å axlarna, snörper med munnen och drar på mig förklädet*



3 kommentarer:

Christine sa...

Det regnar här med, eller snöblandat snarare. Hela dagen har jag varit instängd med tentaplugg dessutom. Känner mig som en eremit som typ bara träffat några klasskamrater på hela veckan.
Men snart får jag tillbaka mitt liv igen! ;)

Hoppas du fick en mysig kväll och att regner snart avtar.

Alexandra sa...

Ser supergott ut (som vanligt, skall jag tillägga. :) )!

Caroline sa...

Räknas det som mamma italiana om man också - och oftast -snörper på munnen vid konstaterande att det inte finns någon ordentlig mat hemma, varpå man kokar fullkornspasta som man dränker i färdig sås arabbiata? För i så fall är jag LA mamma...

Om du råkar ha några bra pastarecept så är jag högst mottaglig (och jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva/säga den husmorsmeningen....)

Håll ut i regnet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...