onsdagen den 16:e november 2011

Fånga dagarna.

Dagarna går så fort. Jag vet det nu. 
Barn växer upp på ett ögonblick, och varje dag, varje sekund är fylld av mening och guldstoft. Romy har eventuellt en lite bättre start än Véra, jag är en bättre mamma idag, jag är lugnare, mindre stressad, och beredd att sätta resten av livet på undantag nu -ett tag -, och bara vara en så bra mamma jag kan och älska mina ungar allt vad jag orkar. De här 3 åren med Véra har lärt mig mycket. 
Man föds inte mamma, man blir det. 


Tiden med små barn är så flyktig, och så oändligt värdefull. Jag tänker att jag faktiskt inte vet om jag kommer att vara nybliven mamma en gång till. Jag ska ta vara på varje minut med mina vackra döttrar. 
Fånga dagarna med mjölkdoftande bebisandedräkt, äppelpajsbakande 3-åring och hela det ljuvliga familjekaoset. 

Jag gråter lite nu. De senaste veckorna har jag gått runt som i ett rus, en blandning av trötthet och eufori, utmattning och glädje. Och lycka. Jag vågar säga det nu, vågar prata om att vara lycklig. Har inte riktigt vågat det förr, men livet har visat mig gång på gång att jag har alla förutsättningar till lycka. Dags att ta emot.



7 kommentarer:

tutt-lisa sa...

jag gråter lite nu jag med. härligt att du kan njuta. livet är så underbart när man ger det en chans!

Lina sa...

vad fint!

Helen sa...

Åh, vilken ljuvlig bild...
Jag önskar jag hade en liten bebis att snusa på.
Och sen din fina text som grädde på moset, inte undra på att mina ögon fylls av tårar...
Kram!

Millan sa...

Fint skrivet! Och jag kanner igen den dar kanslan sa starkt fran nar min Sofia foddes. Jag kande mig som vinnare av hogsta vinsten som fatt tva sa fina barn att alska. Jag langtar tillbaka lite till den dar tiden i borjan da inget annat kandes viktigt (som jobb etc) ...

Lina sa...

undrar om du gör nåt spec för att få vissa bilder så stora? om jag väljer största blir de aldrig så stora som dina.

Sofy sa...

Underbart! Jag ska verkligen försöka göra detsamma. Borde juvegentligen lägga ner blogg och facebook och allt, bara vara i nu och här. Nåja, förlossningsberättelsen ska förmedlas närmsta dagarna. Men njutas ska det, samtidigt! Tack!

Sara sa...

Snabbt svar: I nya blogger kan man välja ursprungsstorlek pâ fotona om man vill, eller extrastora!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...