fredagen den 25:e januari 2008

Bootcamp

Jag har en svåger som är helt galen. Franck kliver upp klockan fyra på morgnarna för att springa runt berget Pic Saint-Loup, sedan dricker han en halvliter pressad citron innan han cyklar till jobbet... Ett mysterium för oss vanliga dödliga som ständigt doppar morgonrocksärmen i kaffemuggen och knappt kan formulera en fras över croissanterna.
Franck är ökänd i släkten för sina killer-walks; som vanligtvis börjar med att vi ska ta en sväng med hunden och slutar 4 timmar senare, då vi stelfrusna och uthungrade anländer hem. Han är en maratonlöpare med extremt dåligt lokalsinne.
I morgon har han planerat en utflykt till les Gorges d' Heric (bilden). Långpromenad säger Franck. Och det innebär förmodligen att det kan vara läge att packa frystorkad mat, överlevnadsfilt och nödraket.

Så om ni inte hör någonting mer från mig är jag förmodligen hopplöst förlorad i de sydfranska bergen.


3 kommentarer:

David sa...

Jag skulle kunna ge nästan vilken kroppsdel som helst för att bo under det berget. Eller inte under, men i skuggan av. Fast utan skuggan. I solen bredvid, liksom.

Sara sa...

Eh... got you!
När jag har köpt mitt drömhus far du komma när du vill!

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...