måndagen den 28:e januari 2008

Mes bottes pas intellos et la conduite

Söndagkväll är biokväll.

C drar på
sig sin svarta sammetskavaj (oh que si, sammetskavajer är boho-chic i ett enda plagg) med orden:

- Jag tar min lite pseudointellektuella kavaj.
- Gör så.
Jag tar mina inte-alls-intellektuella-stövlar, säger jag och drar förtjust på mig mina nya favoriter.
-Okej. Kör du?
-Förlå
t? (Nämen... Han kan väl inte mena... ? Är han galen?)
-Eh... Kör du????
-Nä. Jag har ingen som helst lust att sabba mina nya 200-euros-stövlar. Kommer inte på fråga.

Bilkörning och lyxiga mockaklackar är, som alla vet, något som bör undvikas om klackarna ligger en varmt om hjärtat. En tumregel: Ju svårare man har att gå i ett par skor, desto mer bör man undvika bilkörning.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...