fredagen den 25:e januari 2008

Älskling, jag repade bilen

Det tog lång tid innan jag kom över min fobi för att köra bil i Frankrike. Jag var livrädd varje gång jag satte mig bakom ratten, och djupt tacksam varje gång jag oskadd tog mig från punkt A till punkt B. Att köra bil i södra Frankrike är minst sagt... ganska rockigt.
Men jag kom över det, och började tycka att det var roligt att kasta mig ut i trafiken med min lilla Fiat. Men efter ett års bil-celibat (i Taiwan bör man ha suicidala tendenser för att ge sig ut på vägarna) blev jag lite stressad.
Och det första jag gör är att backa in i en stolpe. Eller mer än att backa, liksom linda bilen runt en stolpe.

Quel horreur! Så pinsamt.
Min enda tröst är att ingen såg mig. C tycker i och för sig att jag kunde lämnat en lapp på stolpen.
Det vore ju jävligt roligt, sade jag.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, stackare! Förstår dig totalt! Jag har fortfarande inte kommit över min köra-i-London-fobi...

Sara sa...

Nu är jag verkligen tillbaka på ruta ett... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...