fredagen den 25:e januari 2008

La femme bottée


En grej till. Som jag knappt vågar tala om. Jag har köpt världens snyggaste stövlar. Stövlarna i mitt liv. Mina drömmars stövlar. Stövlarna som får alla andra stövlar att blekna bort. The boots. Les bottes.
Svart sammetsmjuk mocka, hög klack. Når nästan över knäna.
De l
åg i en hylla i sin kartong, och i rea-röran hade de glömts bort. Ett par kvar. Storlek 37.
Jag kände mig som Askungen när jag provade underverken.
Okej. Håll i er. Priset. Mer än 200 euro.

Jag tänkte att det kan aldrig bli vi. Och stod en stund med kartongen i famnen och tänkte p
å hur snygga de här stövlarna skulle vara till allt i min garderob. Ärligt talat, de här bootsen skulle vara snygga till en jutesäck.

Och ser en liten skylt där stövlarna st
ått. Vide-stock. 80 % rea. Wooha!

We were meant to be.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...