torsdagen den 8:e januari 2009

Glädjeskutt

Vi hade hittat våra drömmars plexiglasstolar,i en underbart hallonsåsig färg. Men de var obscent dyra (som C sade, det blir soffa eller köksstol, du får välja), och jag fortsatte drömma.

Tills C såg nästan precis likadana på But, till en bråkdel av priset. Så nu kan det bli så att jag får röda köksstolar, men då, helt plötsligt, börjar jag fundera på om det är vågat med rött, och att det kanske är bättre med transparent plexi istället? Mer diskret? Eller kan ni tänka er att sitta i de här och smutta på ett glas rött korsikanskt när ni kommer?

12 kommentarer:

www.silvia.blogg.se sa...

Superfina. Jag ville oxa ha plexistolar men vill andock inte ta banklan for att sla ner rumpan Det blir nog IKEA anda, atminstonde medans barnen ar sma....

della sa...

Rött! Helt klart!

KARLAVAGNEN sa...

Du ska helt klart ha röda stolar. Inte genomskinliga.

Fast jag har ju inga planer på att hälsa på dig iofs... ;-)

Mi sa...

Go red - även om jag är beredd att inta ett glas korsikanskt hos dig sittandes på golvet :-)

Sara sa...

Vi har röda köksstolar! De ser i princip ut som den på bilden. Och en knallröd lampa över köksbordet från Kartell, Fly. Jag röstar såklart för röda stolar! :)

Thérèse sa...

Jättefina , jag smuttar gärna på ett glas korsikanskt i dom men precis som Mi är jag beredd att inta ett glas sittandes på golvet hos dig om jag har vägarna förbi Korsika.

Anonym sa...

Vi har en hel vägg i hallonröd. I love it.

KARLAVAGNEN sa...

Men du blir det inte varmt om gumpen när det är sommar? Med plexiglas menar jag...

mia sa...

Det beror väl lite på hur övriga köket ser ut. Jag ser ju gärna en riktig färgklick om köket är monokromt och precis tvärtom. Själv är jag en obotlig fegis så jag hade gått på de transparenta men jag uppmuntrar alla modigheter!

Härlig Helg
Kram Mia

barajagjohanna sa...

Röda ser jättehäftigt ut. Vågat? Äh! Jag sitter gärna på dem när jag kommer och hälsar på. ;)

christel sa...

Coola! Jag tycker ni ska gå för de röda! Det är vågat helt klart men hur kul är det när allt ska vara så diskret ..?

Slår gärna ner min ända på stolen när jag kommer på besök! Men det går lika bra med en kudde på golvet. Lycka till med inredandet och flytten!

Sara sa...

Silvia; Nej, jag har sett suuupersnygga Starckstolar, men jag kan inte lägga ut hur mycket pengar som helst på... en stol. :)

Della och Karlavagnen; Eller transparent? ;)

Mi: För närvarande är det golvet som gäller.

Sara: Varje gång jag vill ha någonting så har du det redan. Får jag flytta in hos dig?

Thérèse: Skönt att veta, ingen stress med stolarna alltså?

Anonym: Oj, det vill jag också ha!

Karlavagnen; Var nu inte så praktiskt lagd! ;)

Mia; jag är också lite feg, faktiskt.

Johanna: Prima!

Christel; Nej, det känns kanske roligare med röda?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...