tisdagen den 6:e januari 2009

Kaos

I alla fall nästan. Det är i allra högsta grad kaotiskt nu, och tusen saker som måste göras.
Dessutom har jag fått alla mina fördomar om franska hantverkare uppfyllda. De som senast förra veckan skulle ha fixat klart lägenheten har vi inte sett skymten av, men idag fick vi i alla fall ett livstecken: De undrar om vi vill att de ska avsluta tapetseringen av sovrummet?
Eh, jo. Ja. Helst.

Annars känner jag mig upprymd och exalterad, och har tusen saker att berätta. Men ingen internetuppkoppling och fullt upp.

I'll be back.

2 kommentarer:

Mi sa...

Du har inte läst'Ett år i Provence' kanske? Där löste de samma hantverkar-problem med att lova en god middag det datumet det var sagt att det skulle bli klart. Dags för din magiska köttfärssås kanske?

Lugnetetc sa...

Lycka till!

Det här med hantverkare verkar vara en mardröm i alla länder. Mina kompisar som nyss köpt lägenhet i Stockholm har tom anlitat en koordinator så att hon fixar med renoveringen och alla hantverkare som ska komma så att de slipper. Låter lyxigt värre men välbehövligt om jag tror andra som renoverar i samma stad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...