torsdagen den 29:e januari 2009

La femme bottée

Okej. Vem skulle ha kunnat motstå? Snyggaste mockastövlarna (och C säger givetvis Men du har väl sådana där redan?, men han har missat nyanserna, de här högklackade svarta mockastövlarna har ingenting gemensamt med mina andra högklackade svarta mockastövlar... eller ja, ni fattar) som står alldeles själva på en hylla. Storlek 37. Sista paret. Nedsatta från en dryg tusenlapp till en knapp hundralapp. Jag sneglar misstänksamt runt omkring mig i butiken. Det är för bra för att vara sant.

Men jag kniper dem, betalar 9 (!) euro och går triumferande hem med mina fynd. Och inser att det var för bra för att vara sant. Jag har två vänsterstövlar. Så nu efterlyser jag kvinnan som går runt i två högerstövlar. Vi kanske skulle kunna ses över en kaffe? Och byta stövlar med varandra? Pleeeeeeaaaaase?

3 kommentarer:

www.silvia.blogg.se sa...

Inte klokt!!!

Helena sa...

Priceless..

mandystockholm sa...

haha! den var bra!!Känner igen mig så mycket!!Gjorde samma "misstag" för några år sedan. Såg ett par stövlar för 10€...tänkte att jag var lyckligt lottad,prövade en fot, perfekt...köpte, kom hem, visade de...storlek 36 samt 40...typiskt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...