torsdagen den 22:e januari 2009

Nu är jag less på att inte ha vare sig dator eller internetuppkoppling. Och att smita in på le bistrot där de bjuder på intenet till café crèmen, sätta fingrarna på tangentbordet och sedan inte veta vad jag ska skriva. Men ge inte upp hoppet om mig. Jag kommer att blogga, maila, höra av mig och visa livstecken i sinom tid.
Vi mår bra, och Véra är trind och glad, hon verkar ta hela kaoset med ro, en solid liten dam, det där.

Dagens jag orkar inte mer är:

Jag ringer en glättig dam på möbelföretaget för att höra efter vart våra möbler tagit vägen (efter flera veckor på golvet börjar vi lessna) och hon tittar efter i sina register och säger:

- Ja, de är levererade till er adress! 2, Rue Comte Bacciochi, eller hur?

Eh, nej. Inga möbler här inte. Så nu återstår att lösa mysteriet med den försvunna leveransen.


Je vous embrasse bien fort... tous et toutes!

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag som trodde jag var nära ett nervsammanbrott, men jag har i alla fall en säng att sova i och ett köksbord att dunka huvudet mot.. Hang in there!

www.silvia.blogg.se sa...

Lycka till med allt! Nar du blir uppkopplad igen kan du ju roa dig med en utmaning som du fatt pa min blogg.....
Det ar alltsa inte bara Italien dar det hander san't dar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...