lördagen den 24:e januari 2009

Jag och min bebis i grått

När det regnar är det bäst att stanna inne, mysa på fårskinnet i ett omöblerat kök - det enda vi fått upp är kollektionen av dalahästar på den öppna spisen - och bli förevigad tusen gånger till av en mamma som aldrig tröttnar på att fotografera sin dotter...
Vet ni, när jag var gravid drömde jag flera gånger om en mörklockig, blåögd tjej, som jag så här i efterhand antar var Véra. Hennes chokladbruna fjun börjar locka sig, och ögonen är fortfarande blå. Men ögonfärgen är det tydligen bara en chans på fyra att hon får behålla, och trots att hon snart är 3 månader gammal så
kan det ändra sig ännu några månader, säger de som vet. Vadslagning pågår. Vad tror ni?

14 kommentarer:

frida sa...

Jag tycker att den blå färgen redan nu är på väg att försvinna. Blå ögon är nog en högoddsare..

www.silvia.blogg.se sa...

Silvia blev brunogd efter 9 manader. Vackra, bruna ogon!

Anonym sa...

Jag gissar på bruna! Söt som socker är hon oavsett. Ser mysigt ut med fårskinnet.
/Anna S.

Madde sa...

Hon är go och söt din flicka. Passar ypperligt bra i grått. Vackra bilder.

Ingela sa...

Hmm...svårt det där...brunt är ju dominerande så de kanske blir bruna till slut?

Vi ställde oss frågan senast idag om Ida får bruna ögon eller inte. (de är marinblå nu) Hon är ju 7 månader gammal, men bara 4 månader egentligen - så vi lär väl få vänta på att den "riktiga" färgen visar sig. Ett par vänner till oss har en dotter vars ögon fick sin permanenta färg först runt 1 års ålder..

mandystockholm sa...

jätte söta bilder på er två!!!

Sara sa...

Hon är så fin!

Min systers dotter fick bruna ögon först nu, vid två års ålder. Jättefina ögon har hon!

Nadia sa...

Sötnos! Hon ser ut att trivas riktigt bra på den där fårskinsfällen.
Jag gissar på blåa. Min son har blågröna ögon trots att jag har helbruna och pappan grönbruna.

Nadia sa...

Eller varför inte melerade? :)

Lisa sa...

Spännande! Om C har blått anlag blir de kanske blå, annars gissar jag på bruna. Söt är hon i alla fall!

Julie har fortfarande blå, för henne är det 50-50 eftersom J har blå och jag bruna (men med en grönögd mamma och brunögd pappa).

På BVC i Sverige sa de att färgen brukar ändras inom 3 mån (även för Julie som är förtidigt född tydligen), men som man märker av kommentarerna stämmer det inte alltid.

Josefine sa...

Jag gissar också på bruna. Det är fint, särskilt med mörkt hår till.

Jag själv hade blåa ögon upp till tonåren då jag fick gröna. Det är skumt det där.

Linnéa sa...

Hej!
Jag är en flitig blggläsare som aldrig har kommenterat innan... hittade din blogg när jag sökte info om korsika och efter att ha följt den är jag bara ännu säkrare på att jag vill åka dit! Underbara bilder! Så i sommar bär det av, antagligen med Langley. Har du något råd om vilken ort ska man välja? Något vi inte bör missa? Tacksam för alla tips du vill dela med dig av! Tack för en fin blogg :-) /Linnéa

barajagjohanna sa...

Så himla fina ni är!

Hanna sa...

Min äldsta dotters ögon var djupblå i ett år, men nu vid tre års ålder har hon grönblå ögon. Lillasysters ögon har nu vid ett års ålder fortfarande en ganska mörkt blå färg.

En bekants son fick bruna ögon i tolvårsåldern! Hon hävdar att de var blå innan dess, men jag såg det aldrig själv...

Jag tror i alla fall på blå för Véras del!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...