måndagen den 12:e januari 2009

Konstruktivism

Jag är inte bara zenbuddistisk, jag är även konstruktiv. Vi har en flyttkartong som matbord, tre andra som byrå, och ytterligare en som sängbord.

Som säng har vi självuppblåsbara madrasser för fjällbruk, med en maxhöjd på 3 centimeter. Min rygg återhämtar sig aldrig, och jag svär lite mer för varje dag över den där möbelleveransen.

Spisen har vi inte riktigt förstått hur man kopplar in (inget så enkelt som en stickkontakt inte) så vi har även anammat den hollywoodska raw food-dieten. Inget som är tillagat passerar våra läppar.

Hur hamnade jag i det här obekväma, oglamorösa kaoset?

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Uff, det låter lite tungt. Hoppas spisen och allt fungerar snart!

Mi sa...

Att flytta till drömmen. Really, vad oroade du dig för? ;-)

Det positiva med sådana här faser är att man minns dem som charmiga efteråt - i min familj pratar vi fortfarande om när vi flyttade till Malmö 87 och flyttlasset kom 4 veckor senare, som om det hade varit idylliskt.

Sara sa...

Johanna: jag ger inte upp hoppet!

Mi: Sa där är det med minnen... Det kanske är lika bra?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...