fredagen den 7:e december 2012

Längtar tryfflar.

Det känns lite som att vi närmar oss den här julen med sänkt huvud, i 200 kilometer i timmen, med bankande hjärta och panik i blicken.
Ungefär så zen är jag just nu. 
Vardagen är svår att få ihop, mina klienter strular järnet med tider och möten, plus att jag har tankarna på annat håll och en del att förbereda. Julklappar och sånt är inte uppe på dagordningen än. 
Men ändå så vet man att snart tvärbromsar man och kastas med huvudet före ned i en fåtölj där man sitter och smuttar champagne och glittrar med ögonen och tänker att allt som inte blev klart spelar ingen roll under några dagar, och det som blev fel kan inte heller rättas till, och allt blir nog bra. 
Men just nu: Vill jag bara krypa ned under täcket och vakna upp morgonen den 25e alternativt ställa mig och rulla tryfflar för glatta livet. 

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Djupa andetag! =)

Jag läste en liten artikel om när man inte kan tänka klart och saker och ting krånglar så ska man börja med att städa sitt skrivbord, lägga undan papper och högar, sen kan man ta itu med det arbete man har framför sig. Försök att göra det! Även om du inte har något skrivbord, men försök rensa bort innan du tar tag i det du ska göra.

Milea sa...

Vi längtar alla till dina tryfflar efter den bilden!

Du, kan du inte ta och berätta lite om vad det är för jobb du har?

Sara sa...

Jag är konsult i engelska för företag på Korsika. Alltså: Jag ska få deras anställda civilingenjörer att klara sig utomordentligt i internationella sammanhang, mailing, coaching, one-on-one training.
Detta är absolut inget heltidsjobb, utan mest i jakten på drömjobbet.

Nässelblom och choklad sa...

Ja, varför blir det alltid så i december. Det är nu man vill ha tid över för en massa lugna stämningsfulla sysslor, inte hetsa runt. Jag är alltid för sent ute med allt som hör julen till, men på något sätt brukar det ändå lösa sig. Mina tjejer är så stora nu att de satte igång och bakade lussebullar på egen hand. Tack också till Anna-Lena för ett råd som jag definitivt bör ta till mig. Var är bordet, skulle jag kunna fråga - inte lätt att jobba bra då.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...