lördagen den 1:e december 2012

Skogen&slottet.


I taxin från Orly till Fontainebleau hade jag tid att betrakta Paris gråa himmel, med vidöppna ögon. Efter en sömnlös natt vågar man inte ens blinka, av rädsla för att somna. 
George, min chaufför, som bott i trakten sedan 1962, frågade om jag kände till denna vackra förort, och jag svarade nej, varpå han tog mig på en sightseeingtur för att se det vackra slottet. Sagolikt fint, men vad som är vackrare: Skogen. La fôret de Fontainebleau i höstskrud med dimman som en väv mellan de gyllene löven var kanske det vackraste jag någonsin sett. I alla fall en dag som denna.

7 kommentarer:

Melli sa...

Ja man förstår ju sambon varje år känner ett rysligt behov att få åka dit och klättra. Det ser mycket vackert ut!
Han har lovat mig hund (han är allergisk så det sku ju vara på prov) om han sen får åka dit en gång i året så länge han vill. ;) Om man hade pengar och barnvakt kanske det sku funka.

Jenny sa...

Ja den där skogen är bland det vackraste jag har promenerat i. Trolsk, Schwartzwaldig. Underbar!

Heli sa...

Hmm, börsindex och Fbl, har en bestämd känsla av att du varit pâ jobbintervju pâ min fd. arbetsplats, ibland känns (cyber)världen ganska liten. (Om du inte bara tog en aller-retour för att kolla in skogen och slottet förstâs;)

Anonym sa...

Fontainbleau ar harligt, tank om ni skulle flytta dit. Vacker omnejd och relativt nara till Paris, inte helt fel ;)

Anonym sa...

Skulle kanske inte kalla det for en forort, eller? En trevlig liten stad som ligger relativt nara Paris?

Sara sa...

Melli: Haha, vilken deal!

Jenny: Det såg helt underbart ut från taxin...

Heli: Aha, now we're talking. Berätta mer? ;)

Anonym: Hm...

Anonym: Haha, visste att någon skulle anmärka på detta.

Heli sa...

Hehe, om du har funderingar ang jobbet gâr det bra att maila mig ursaktafranskan.at.gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...