lördagen den 15:e december 2012

Resandets oändliga olidlighet

Har aldrig begripit att världens vackraste stad - Paris - har begåvats med världens fulaste flygplats - CDG. 
Men lika mycket som jag avskyr Charles de Gaulle - the airport - tycker jag att Orly är en liten behändig och trivsam flygplats.
Anyway, Air France, överdriver ni inte lite? Jag kan acceptera att gå genom säkerhetskontrollen med mina blommiga strumpor till allmän beskådan, men exakt vilken sorts terroristattack tänker ni er att jag ska kunna utföra med hjälp av en ögonfransböjare? 
Ni ger mig en rimlig förklaring på detta och nästa gång lämnar jag ifrån mig alla vapen - ögonfransböjare, nagelsax till mjuka babynaglar, tandkrämstub och linsvätska - utan att knota. 

Dear Santa, kan vi lägga till en ny ögonfransböjare på listan över önskade klappar? Strax under gryta från Le Creuset och Nuxe serum Nuxellence jeunesse? Tack på förhand.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, älskar CDG F och E. Köper alltid crème de marrons och dulce de leche från Fauchon!

Anonym sa...

Hu tycker inte om CDG. Dessutom har personalen i security ofta varit otrevlig.

Anonym sa...

Tur for dig att det finns allehanda projekt pa att bygga ett nytt 'hub' at Paris da ;) men det lar val inte bli av mitt i den har krisen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...