måndagen den 3:e december 2012

Min rafflande blogg & glamourösa liv.

Iskall dag. Kring 15° och snötäckta berg kring Ajacciogolfen.
Fint. Krispigt, ni vet. 
Min sjuka bebis verkar vara på bättringsvägen, men dagen har ägnats åt att jag burit runt henne och hon har torkat sin snoriga näsa och kladdiga ögon på min blus. 
Lilla ynkan. 

Dagen gick fort. Träffade Désirée, som lämnade tillbaka kläderna som Véra hade som pytteliten, som sedan hennes dotter Brindis fick, och som nu Romy ska ha. Och allt det där på bara ett ögonblick, och nu är barnen flera år gamla. Vad hände? För fort.

Annars: Julgran, lussekatter. Julkrubba med pet shops istället för helgon - vi har inga helgon. Och inga russin i lussekatterna, vi har kokos. Oh dear, vilka referenser ger jag mina barn?


Nu: Sängen. Den ynkliga har inte varit helt generös med sina föräldrars skönhetssömn på sistone.

6 kommentarer:

Mia sa...

Femton grader, jag skakar på huvudet och tänker att du inte vet hur lyckligt lottad du är. Jag går omkring i fem minus.
Så ringer pappa precis. Vi pratar på och jag berättar om den isande kylan. (Vädersnack är ju trots allt standard i Svea rike.) Pappa frustrar och menar att jag inte vet hur lyckligt lottad jag är. Han gör Örebro i tolv minus.

Allt är relativt antar jag.

Ellen sa...

Måste också "skryta" lite med iskyla. 15 minus i Stockholm idag. Ni har ju rena vårvädret ;)

Sara sa...

Kanske bara det att jag blivit ovan? När temperaturen är mellan 10 och 15° räknas det som istid och midvinter här...

barajagjohanna sa...

Ja, "iskall dag" känns ju lite skrattretande när vi har 30 grader kallare i Stockholm. ;)

Men du, lussebullar med kokos – lyckos dina barn!!

Cissi sa...

Hahaha, vi hade -15 gr i Stockholm, det var iskallt det. Tur att det är så vackert med all snö och lyser upp i mörkret annars vete katten om jag hade gillat det.. ;-P

Ellinor sa...

Ni har det i alla fall 30 grader varmare än här ;)
Mysigt med allt stundande julpyssel. Brukar ni fira högtiderna på Korsika eller åker ni även till Sverige?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...