tisdagen den 4:e december 2012

These boots were made for walking.

Minou har ett ganska fantastiskt sätt att kommunicera: När hon vill gå ut och gå hämtar hon helt sonika sina röda, ärvda kängor i hallen, räcker fram dem till mig och sätter sig ned på golvet och sträcker på tårna i väntan på att jag ska hjälpa henne. Och om jag inte verkställer tillräcklig fort så går hon och hämtar mina skor. Eller pappas. Eller syrrans. 

Annars är favoritleksaken insatsen till tryckkokaren. Hon bär runt den som en liten korg, och stoppar saker i den. Favoritmaten är fortfarande vindruvor, kyckling och potatismos. Mjölk i flaska har hon tröttnat på sedan länge, makaroner vägrar hon ta i ens med tång, och hon föredrar torr gammal baguette framför mammas lussekatter med kokos. Oh well.

Börjar oroa mig över hennes ekorr-syndrom. Hon gömmer alla sina leksaker, gamla brödbitar, bilnycklarna etc i tvättmaskinen. Det är imponerande högar med ägodelar och skatter vi hittar där varje gång vi tvättar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...