tisdagen den 4:e december 2012

Wishful.

En ny pyjamas. Soft and cuddly yet chic. Ni vet. 
En flaska champagne 2008 till nyårsfirandet. Sägs vara exceptionnell årgång. 
Paris. Önskar mig alltid Paris. 
Biobesök. Småbarnsföräldrars ständiga dröm.
En mixer. 
Ungefär allt som Roger&Gallet har att erbjuda i kräm- och oljeväg.
En raw food-kokbok.
 Tofflor till ettåring.
Gosiga, fluffiga tröjor till alla damer i den här familjen.
Stjärnögda barn och tindrande ljus. 
Gåslever & sauternes.
Kyssar under misteln. Hellre kyssar än mistel.
Framtidslöften och gloss i färgen crushed raspberry

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det du skriver är ren poesi.
/Lisbeth

Anonym sa...

Nej, inte äta gåslever! Har du inte läst om den vidriga behandlingen av gässen och hur de tvångsmatas med en pump flera gånger om dagen?

http://www.djurensratt.se/vara-fragor/internationellt-arbete/las-mer/produktion-av-ank-och-gaslever

Anonym sa...

Håller med Lisbeth. Det kunde vara en dikt. Fin! Jag kan nästan se den utskriven på akvarellpapper med något litet färgstänk på :-)

Mia sa...

Skrev du inte en önskelista nyss? Jag måste vara på väg att bli tossig..

Sara sa...

Lisbeth: Oj, tack!

Anonym: Har skrivit om det här tusen gånger förr. Jag är medveten om det, sedan finns det olika sätt att tillaga gåslever på, industriellt eller traditionellt. Och: I livet får man välja sina strider. Man kan inte ha rätt på alla områden, och man kan inte heller ifrågasätta alla som äter fläsk eller nötkött som de handlar på Lidl, där behandlingen av djuren inte alltid är som den borde? Eller hur? Eller att dricka mjölk från kossor vilkas kalvar tas ifrån dem alldeles för tidigt och sedan föds upp på annat, eftersom VI människor tycker oss ha rätt till den mjölken? Jag kanske har fel, men det finns nog många saker jag tycker är värre. Och att uttala sig om sådana här saker är ofta att kasta sten i glashus, ingen är perfekt.

Lisbeht: Oh. Oh.

Mia: Oh, jag önskar mig saker hela tiden!

Sandra sa...

Skriver under på hela listan! Helst Paris förstås. Och champagne men också bio ( första sen pinglan föddes var i fredags!).

Kram!

Anonym sa...

Vill bara säga att jag, anonym kl 21.08 igår inte är samma som Djurens Rätt-anonym i inlägget ovanför mitt :-)

Sara sa...

Sandra: Wow, biokväll! NJUT!

Nejnej, jag såg skillnad! ;)

Anonym sa...

Då undrar jag - om din gräns inte går här, var går den då?

Även traditionellt tillverkad gåslever plågar gässen enormt mycket då levern sväller upp till 10 gånger sin naturliga storlek.

Jag är inte vegetarian men jag är noga med var köttet jag köper kommer ifrån. Och jag skulle aldrig äta något som kommer från ett djur som lidit så enormt och så länge innan sin död. Det finns en anledning till att produktionen av gåslever är förbjuden i Sverige.

Uppochhoppa sa...

Krossade hallon. Ja! Och ögonglitter och tröjor och...

Av mig får du länkkärlek en dag inom räckhåll. Det är du värd. Kram!

Sara sa...

Anonym : Hur tänker du nu, när du säger att min "gräns" inte går där? Jag vill inte mäta lidande, men det är sant att jag personligen blir otroligt mycket mer upprörd av när barn far illa, grymhet mot människor, exploiterande av oskyldiga och desperata människor än just gåslevertillverkning. Faktiskt.
Och hur kan du någonsin garantera att djuren du äter INTE har lidit. Kan du det?

Uppochhoppa: Tjoho, längtar!

Anonym sa...

Mattfullhet i livet ar nog den basta vagen tycker jag, apropa vad man ska och inte ska ata/kopa/konsumera. Jag haller med att man far valja sina strider, hela den manskliga existensen tär ju pa planeten, djur och manniskor. Det ar val bra att nagra valjer bort gaslever, andra valjer bort att kora bil/flyga/kopa besprutad frukt/resa pa semester till lander som styrs av diktaturer/kopa billiga klader etc etc. Sen kan ju verkligen bojkotter ga fel ocksa, tex att man inte vill kopa frukt och gront fran Israel for att man vill stodja Palestina. Da gar det ju lite snett eftersom Palestina inte exporterar nagot i eget namn, men daremot saljs manga av deras varor pa den internationella marknaden med Israel som mellanhand. Inget i livet ar svart och vitt.

Anonym sa...

[p]Lastly, Isabel Marant Shoes can be the most comfortable [url=http://www.isabelmaranttpascher.com]chaussures isabel marant pas cher[/url] shoes on the market . Toute prise est essentielle pour Sneakers Isabel Marant nombreux pour une meilleure ex篓娄cution de l'exercice en particulier . Il est vraiment montr篓娄e au moyen du march篓娄 actuel [url=http://www.isabelmaranttpascher.com]isabel marant[/url] eux pour arriver 篓陇 篓潞tre le meilleur dans saling ces trente particuli篓篓res jours . S o m e t i m e s I p u t a r e d l i p s t i c k o n w h e n I d o n t h a v e a g o o d t a n b e c a u s e i t m a k e s m e b r i g h t e r a n d o t h e r w i s e I w o u l d l o o k g r e y . outletisabelmarantsneakers . Isabel Marant paniers cadeaux sont construits avec des simili-cuir est livr篓娄 avec une d篓娄fense tous hallux m篓娄tallique en acier pour ne pas [url=http://www.isabelmaranttpascher.com]sneakers isabel marant pas cher[/url] mentionner est con?u pour la robustesse . Il est g篓娄n篓娄ralement particuli篓篓rement 篓娄vident 篓陇 r篓娄aliser . Party will wear and for any kind of occasion.[/p]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...