måndagen den 5:e juli 2010

That mojito moment

Sara Thibault: Behöver en drink. Eller i alla fall en liten mojito-macaron.

Vidare behöver hon en vacker solnedgång, lite peace of mind, en ny stortånagel, en juicy tube, en liten topp i engelskt broderi att ha under alldeles för urringade klänningar, en pedikyr, en miljonvinst, en bamsekram, ganska många kyssar, en god nyhet, en fläkt i sovrummet, en snabbkurs i kajakpaddling, några pigga tupperwares,
lite struktur, en ny i-pod, en solhatt som ska vara lite gles så att man har lite utsikt över stranden när man låtsas sova där inunder, en pimpad balkong, ett luftrum en andningspaus tusen timmar till.
En drink.

Men ni vet, man kan inte alltid få allt man vill. Jag håller precis på att lära min dotter frustrationens svåra konst, men frågan är om jag behärskar den?

4 kommentarer:

Katarina sa...

En ny stortånagel?

I övrigt helt förståeliga önskemål. :-)

Peppe sa...

om du händelsevis råkar få två nya stortånaglar så får du gärna skicka över den andra.

Prinsessan sa...

Tålamod är en svår konst att behärska.
Eftersom vi inte har några barn, tar jag dess roll ibland och i ren frustration lägger jag mig på golvet och bankar med händer och fötter för kung och fosterland och skriker "jag vill ha xxx" (klocka, handväska, mat osv).
Vad min man gör? Skrattar och går därifrån.

Sara sa...

Katarina; I påskas slog jag i stortån, och några veckor senare tappade jag nageln, och det har fortfrarnade inte vuxit ut någon ny. Ser halvbra ut i sandaletterna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...