tisdagen den 13:e juli 2010

Still in Saint Flo'

Saint Flo' är underbart.
Men jag kan förstå att ni oroar er för mig.
Radiotystnad på bloggen.
Så bara en liten lägesrapport:
Aningen varmt, 35°. Och uppemot 30° i vattnet där det är som mest långgrunt.

Idag började vi dagen med vinprovning på Clos San Quilico. Sedan har vi legat vid poolen och ätit glass.
På kvällarna sitter vi på balkongen och dricker vin och ser när solen sänker sig ned i havet, bakom bergen. Sedan dricker vi kaffe och tittar på stjärnorna. Båtarna som glider in i bukten. Fyrarnas ljus, rytmiskt som hjärtslag, leder dem hem.

Saint Flo'. Sömniga, sensuella, slitna Saint Florent. Som Saint Tropez utan Saint Tropez. Lite så.

7 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Känns för en gång skull skönt att inte avundas dig. När temperaturen stiger över 30 grader i Stockholm känner jag mest för... höst. ;)

Erica sa...

Låter härligt! Tänker på vintern som gick och alla vedermödor både där du bor och i Sverige som du besökte. Gläds med dig och hoppas du njuter som bara den!

Sara sa...

Johanna; Är det sant?

Erica; Jag njuter!

barajagjohanna sa...

Det är helt sant. Nästan åtminstone. Jag älskar förstås att det är varmt, men när man inte kan komma undan värmen, inte ens hemma där det är varmare än ute, så får jag lite panik...

Sara sa...

Och jag som fâr svârare och svârare för vintern... Men visst, över 35 grader är nästan outhärdligt...

Anonym sa...

Verkar som du alltid har semester men det kanske är för att jag nyss hittat till din blogg. :-) Jobbar du och isåfall med vad?

Hälsn. Cissi

Sara sa...

Cissi: Semester och semester... Sedan min dotter föddes har jag varit hemma med henne, och inte varit anställd, men jag skriver lite frilansartiklar och arbetar från och till för ett företag som sysslar med båtturism!
Till hösten däremot, till hösten... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...