söndagen den 28:e september 2008

Ajaccio bit för bit

Har jag sagt att vi kommer att flytta hit nästa år? Till en början var jag osäker på om det är en bra idé att flytta till sitt semesterparadis. Kan man ta med sig vardagen in i drömmen utan att förstöra den? Men jag tror att det går, och jag kan nog vänja mig vid mitt nya hörn av världen.
Även om jag inte tror att det är slutstationen. Inte än. Det är inte där jag slutligen kommer att ställa ned resväskan. Bara en stund, ett ögonblick. Ett par år.


Jag blir ivrig när jag tänker på närheten till andra platser: Grekland, Italien (Sardinien går att se med blotta ögat från Bonifacio), Tunisien, Marocko... Men det blir längre hem till Sverige. Men vägen hem är alltid den längsta, som de säger. Och Korsika är närmare än Zhong-Li i Taiwan, eller hur?

11 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Vad kul! Vad himla spännande. När är det tänkt att ni ska flytta? Det ser oerhört vackert ut där... Och jag hoppas du kommer att öppna ditt skandinaviska café. ;)

Lisa sa...

Åh, kul att du också flyttar till en paradisö!! Har din man fått jobb där? Eller hur kommer det sig? Nyfiken... Snart sitter vi båda med våra bebbar på en strand alltså ;)

Sara sa...

Johanna; Det blir nog i början av nästa år... Med en bebis under armen!

Lisa; Ja, han har fått jobb på ett forskningscenter i Ajaccio, och efter många turer hit och dit så är det där vi kommer hamna. Och till en början ska jag sitta på stranden med Pyret!

Pumita sa...

Åh, vad spännande och härligt! Ser helt underbart ut. :)

gwendolen sa...

Åh vad underbart det låter. Det ser alldeles fantastiskt ut!

Thérèse sa...

Åh vad härligt att bo på Korsika. Ska vi ta en blogg-fika där i sommar då?

Elin sa...

Fy sjutton vad jag blir avis Sara, men fy sjutton vad jag unnar dig + man + pyret att bo så underbart! Kanske vi måste ta ett möte hos er då om den skandinaviska butiken :) Kram

Sara sa...

Pumita; Ja, spännande och härligt... Men jag är lite nervös inför den här flytten. Kanske för att det finns en till människa i mitt liv då?

Gwendolen; Alldeles, alldeles...underbart! ;)

Sara sa...

Thérèse; Absolut! Ring innan du kommer bara!

Elin; Ajaccio behöver lite fräscha butiker tycker jag. Så när du tröttnat på Borås så är det bara att komma!

christel sa...

Oj vad spännande!!! Och kul, det ser onekligen ut att vara en vacker plats! Lycka till, både du, mannen och pyret!

Sara sa...

Christel; Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...