lördagen den 13:e september 2008

Exotiska korsika

Korsika är exotiskt... minst sagt. Och lite farligt. Jag har ilskna röda märken pa ena underarmen efter närkamp med en brännmanet. Men det var ingenting emot när jag jagades över en paradisisk öde sandstrand (turkost vatten, palmer, vit sand, allt det ni vet) av... en skock kor.
Anledningen var att jag kommit lite väl nära när jag försökte fota kreaturen, min enda tröst efterat var att det var jag som höll i kameran (saledes finns inga bildbevis som skulle kunna kompromettera mitt goda rykte), och inte C som fick njuta av anblicken av en gravid kvinna iklädd turkos bikini som springer för livet (och i attonde manaden flyger man inte direkt fram som en grasil gasell) för att komma undan ett tjog korsikanska kossor. Pust.


Idag hänger askan över bergen, och vi strosar i Ajaccio. Jag hoppas att det blir ett riktigt oväder i kväll, jag älskar nämligen att kura ihop mig inomhus när det askar...

1 kommentar:

gwendolen sa...

vad härligt det låter med korsika. Här i Sverige är det molnigt och kallt. Jag hoppas att du haft en trevlig helg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...