tisdagen den 2:e september 2008

Lägesrapport

Sedan vi landade på Campo dell Oro - där man häpnas över hur bergigt Korsika är, de karga bergen reser sig som drakryggar ur det turkosa vattnet - har vi tagit det mycket piano. I går kväll åt vi middag under vinrankorna på terrassen till sent, långt efter det att solen gått ned bakom bergen och olivträden.
Reflektion: Att gå ut barfota på terrassen när man vaknar och beundra citron-, fikon- och persikoträden (och vinrankorna) innan man äter frukost i solen är en obetalbar lyx.

Idag har vi flanerat i Ajaccio, och lunchat på stranden nedanför citadellet... En liten strand förvisso, men det uppvägs av gyllene sand och kristallklart vatten.

Nu kanske det är dags för aperitif och att börja fundera på middagen?

Over and out.

10 kommentarer:

Della sa...

Det låter helt ok det där!

Lugnetetc sa...

Det låter härligt... Njut!

christel sa...

Åhh Underbart!!! Njut!!! Allt du skriver om Corsica gör mig såå sugen på att åka dit!

barajagjohanna sa...

Åh. Åh. Åh. Sundsvall är regnigt och kallt just nu. Igår var det soligt (fortfarande kallt dock), men jag skulle vilja ha lite Korsika... Idag har vi haft föreläsning med Ulf, Ingemar och Per. Några av dina gamla lärare kanske? :)

Pumita sa...

En till som suktar...

Elin sa...

Åh, nu är det min tur att bli avis!
Hoppas du njuter av varje sekund och laddar lite energi och järn :)

Thérèse sa...

Åh låter härligt , jag skulle gärna byta ett småkallt Uppsala mot Korsika

Anonym sa...

Det låter alldeles underbart! Gillade beskrivningen av bergen som drakryggar.
/Anna

en annan sara sa...

Åh, vad trevligt det låter. Har aldrig varit på Korsika, men vill gärna åka dit och nu mer blev jag ju inte mindre sugen...
Hej förresten. Heter också Sara och bor, åtminstone för det mesta, i Frankrike. Har följt din blogg ett tag (utan att komma mig för att kommentera) och gillar den skarpt:)

Lisa sa...

Åh, vad mysigt det låter!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...