onsdagen den 17:e september 2008

Pojke eller flicka?

Jag har fått en mörk rand på magen. Tyder på pojke.
Min navel är platt. Tyder på flicka.
Gick inte upp snabbt i vikt i början. Pojke.
Mådde illa i början av graviditeten. Flicka.
Äter hellre skorpan på brödet än innanmätet (jojo, det här är vetenskapligt). Pojke.
Mitt tandkött blöder mycket. Flicka.
Min mage var väldigt putig i början, tyder på pojke. Nu är den alldeles rund, tyder på flicka.
Min bebis sparkar mycket. Pojke.
Min bebis har mycket hicka. Flicka.

Ja, det är inte lätt att avgöra det här. Jag måste nog hålla min vigselring i ett snöre över magen och se om den pendlar eller gör cirklar för att kunna ge er ett bestämt svar.

10 kommentarer:

Nadia sa...

Ha,ha...jag har hört att mycket illamående (vilket jag hade i början) tyder på en pojke och jag fick ju en pojke så det måste vara alldeles riktigt.

Thérèse sa...

Ha ha knepigt ... jag mådde rätt illa i början av mina båda graviditeter men jag undrar om det inte var lite värre när jag väntade min dotter. Jag var också väldigt sugen på salta saker båda gångerna som saltlakrits och chips vilket enligt många skulle tyda på pojke. Är man ofta sugen på sött blir det visst en flicka. Av någon anledning tjatande folk omkring mig under båda mina graviditeter att det skulle bli en pojke.

barajagjohanna sa...

Haha, jadu, vad OERHÖRT jobbigt att du inte kan veta. Alla dessa tecken! Det kanske är en av varje?! Så MÅSTE det ju vara när alla tecken visar olika...

Marie sa...

jaha... antar att det bara är att välja vilket du tycker passar! och du kan ju alltid säga att du visste vad det skulle bli sen när bebisen väl kommit! =)

men min systers bebis hade mycket hicka o det visade sig vara en flicka, så det måste ju vara vetenskapligt bevisat! =)

Sara sa...

Nadia; Du ser, det stämmer!

Thérèse; Jag är sugen på sött och surt... och har fått avsmak för salta saker. Ett tecken?

Johanna, Fast vi är rätt säkra på att det bara är en...

Marie; Absolut, vetenskapligt!

frida sa...

Det där är en typisk pojkmage. Tveklöst. Du behöver inte fundera mer.

Lugnetetc sa...

Min barnmorska har en lista med massor av sånt i sitt rum. När jag väntade min son frågade vi om någon hade kollat det här med hjärtljud (under 140 pojke, över flicka). Hon sade att hon själv kollade lite ibland när hon jobbade på förlossningen men att hon inte hade kunnat se något mönster samtidigt som hon sade att det inte var någon forskning man fick doktorshatt för... det var under 140 och det blev en pojke ;-), som hickade och sparkade mycket, jag hade också en mörk rand på magen också... men en kompis som har 3 pojkar hade ibland och ibland inte...

Det bästa var på socialförvaltningen när vi skulle fixa faderskapspapprena (är inte gifta) och damen sade tvärsäkert att jag väntade en flicka... ja, hon fick skriva på vår pojks papper senare...

Sara sa...

Frida; Okej. Då vet vi.

Fred; Vår bebis har 155 i hjärtslag... Så ingenting stämmer riktigt i det här! ;)

Lisa sa...

Jag tror min lista skulle vara nästintill identisk med din om jag svarade på de där frågorna, så jag gissar på att du får flicka! :) Och det där Thérèse skriver med att gilla sött stämde på mig. Julies hjärtslag brukade ligga mellan 150-155.

Pumita sa...

Haha, det där med vigselring hade jag glömt bort. Så sa man förr... visste inte att det gäller fortfarande. Jag tror att det är ganska exakt 50/50 chans att det blir en flicka/pojke. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...