fredagen den 26:e september 2008

Finanskris och att göra barn själv

Kaffebryggarens ljud dränker all information från radionyheterna. Det passar mig bra, jag orkar inte höra ett ord till om finanskrisen. Inte heller hur Nicolas Sarkozy rasar över dem som bedragit kapitalismens sanna själ.
Befinner vi oss inte mitt i den?
Och att det är finanskrisens fel att problemen med arbetslöshet, tillväxt och köpkraften inte är lösta.


Annars pratar man om den 200 meter höga glaspyramid som ska konstrueras i Paris.

Och att man fortfarande inte vet vem som är pappa till justitieminister Rachida Datis (44
år, singel och gravid) barn. Jose Maria Aznar dementerade ju, och nu pratar man om provrörsbefruktning.
Även Carla Bruni Sarkozy vill ha barn. Med Sarkozy.

I g
år läste jag förresten (var läste jag det någonstans?) att Carla aldrig säger "cheese" när hon blir fotograferad. Hon säger "sex". Att prova?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Finns det någon bra fransk nättidning som du kan rekommendera, för en som vill hålla kvar sin skolfranska?
Dagstidningarna är ingen idée...för tråkiga och kanske lite för svåra att hänga med i..har du något tips?

Mia :)

Hanna sa...

Om Rachidas bebis visar sig vara liten, impulsiv och hyper-energisk, så har åtminstone jag mina misstankar om faderskapet.

Har du sett La chanson du dimanche och deras sång om Nicolas et Rachida?

Nadia sa...

Jag gissar på den obefläckade avelsen!
Den andra genom historien. Det var ju rätt längesedan sist så det kanske är dags för en ny?

Sara sa...

Hej anonym; inte på rak arm, men jag ska fundera på det! återkommer!

Hanna; Haha, det skulle vara fantastiskt roligt i alla fall! Ska kolla sången!

Nadia; Ja, och vilken goodwill sarkos regering skulle få i katolska Frankrike!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...