måndagen den 22:e september 2008

Fransk manikyr

En av tjejerna på föräldrakursen har fransk manikyr på tånaglarna. Jag har ett väl utvecklat sinne för sådana här detaljer, men jag noterade det nog mest för att detta för mig är ett litet mysterium. (Och för att jag själv har så fula fötter att jag är besatt av fina fötter. Besatt, och grön av avund.)
Jag anser att fransk manikyr i allmänhet är otroligt ambitiöst - att vänta på att tre, fyra lager lack ska torka har jag aldrig haft sinnesro till - och att ha det på tånaglarna är ren överkurs. I vanligt tillstånd.
Men Delphine är gravid i åttonde månaden. Ett mysterium.
Jag menar, jag själv kan se mina fötter, med en liten ansträngning. Men att kunna måla tånaglarna med precisision? Inte en chans. Kan knappt knyta mina egna skor.
Jag är imponerad. Eller så fuskar hon med besök på skönhetsalong.

7 kommentarer:

Nadia sa...

ha,ha...det där lät lite överkurs.
Men hon lär ju knappast ha tid över till pedikyr när hon har kläckt ägg :)

Sara sa...

Haha, det kanske är bäst att passa på? ;)

Mi sa...

Jag har funderat en del på varför folk vill ha fransk manikyr på tånaglarna. Vill man inte bara att dessa skall se kortklippta ut? Det är ju ganska äckligt med långa tånaglar, så även om den vita kanten är fejk hade jag själv aldrig velat att det skulle se ut som om jag sparade ut tånaglarna. Jag mår lite illa bara av att tänka på det faktiskt...

Ingela sa...

Ja hon måste gå till salong, inte kan hon väl måla dem själv? Eller så är hon VÄLDIGT vig! :-)

Lugnetetc sa...

OJ om hon gör det själv är jag å ena sidan imponerad för jag klarade knappt att ta på mig skorna i slutet på förra graviditeten... och inte så imponerad för jag inte tycker att det är så snyggt... ;-)

Jag hade dock gärna gått på fotbehandling i slutet jag också... kanske det kan man passa på och göra?

barajagjohanna sa...

Jag tror hon fuskar med skönhetssalong...

...varför man nu ska ha fransk manikyr på tånaglarna överhuvudtaget. Gräsligt, måste jag säga.

Cecilia sa...

Jag håller med Mi, tycker det är en gåta att man vill ha vita kanter som visar hur långa tånaglar man har... och långa tånaglar tycker jag är något av det äckligaste som finns. Nu är de här såklart välvårdade med manikyr och inte skitiga men det är ändå helkonstigt och inte snyggt tycker jag. Och säkerligen går tjejen på salong...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...