måndagen den 22:e september 2008

Uppdatering tatuering

Min tatuering har på ett mirakulöst sätt klarat sig genom den här graviditeten. Det hade jag nog aldrig trott, men den ser ut precis som innan. En detalj, bara. Den har förflyttat sig uppåt.

Min piercade navel var en annan femma. Jag tog ut den när jag började få mage, i början av femte månaden, (då jag oroade mig för champagnekorks-effekten, om ni minns), och hålet har inte antagit doughnutstorlek. Men skinnet runt omkring verkar ha blivit missfärgat och lite... krokodilaktigt på något sätt.

Så, kids, lyssna på tant Sara.
Även om ni tror att ni aldrig ska ha barn när ni är 17 så kommer ni förmodligen att vilja ha det ändå. En vacker dag. Så fundera noga över var ni placerar piercings och tatueringar.

5 kommentarer:

Pumita sa...

Har du nånsin hört talas om en 17-åring som inte vet bäst själv? ;D

Thérèse sa...

Har du tatueringen på magen eller i närheten? Jag antar att inte piercing-hålet växer igen men vill du borde det väl inte vara något problem att stoppa tillbaka piercingen när magen är lite plattare om några månader. Vill du inte ha den igen så syns väl inte hålet så mycket.

barajagjohanna sa...

Jag var en förståndig 17-åring. Inga tatueringar. Inga piercingar. ;)

Spännande att tatueringen förflyttat sig. Min, eh, navel förflyttade sig lite efter min operation. Mycket spännande. Eller ja, mest komplexfyllt, men nu är den nästan tillbaka där den ska. :P

Sara sa...

Pumita; :)

Thérèse; Tatueringen sitter (satt) långt ner på magen på vänster sida, tillräckligt långt ner för att kunna döljas med höga bikinitrosor. nu sitter den högre upp på magen!

Johanna; Ja, spännande, eller lite obehagligt. ;)

Mi sa...

Krokodilskinn i naveln alltså. Det var värst ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...