onsdagen den 29:e augusti 2012

Barna.




Lillan, hon med de mörka ögonen och den olivfärgade hyn, fyller 10 månader idag. Men medelhavsutseendet bedrar, vår Rominou verkar ha ganska mycket norrländskt blod i ådrorna: Hon är lugn, eftertänksam och glad. Gör inget väsen av sig, utan sitter mest och ler och trivs med livet.
Den förstfödda, den ljusare, hon med honungsögonen, hon som blir fyra år i höst, hon har nog ärvt det latinska temperamentet... Hon är så mycket starka känslor, passion, utagerande glädje och ilska.
Mina barn. Oktoberbarn och skorpioner. Samma mamma och pappa. Men helt olika individer. Märkligt, det där. 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag önskar att jag var Romy. Sötaste bebisen alla kateorier.

hjarnfrys sa...

Det är spännande vilka kombinationer det kan bli av samma föräldrar. Har tre söner som är väldigt olika både i sätt och utseende. Fina tjejer du har! Jag glömde kryssa i den sorten på mitt beställningsformulär ;-)
Längtar efter att se dina fina bilder från ön igen.

mia sa...

Jag tror att det är årgången. 2008 skorpion låter bekant ;)

Anonym sa...

Jag tycker det är underbart att barn med samma föräldrar inte blir lika i sättet för då kan de berika varandras liv. Båda är ändå otroligt fina.
A-M

JoHo sa...

Så otroligt fina!

Lisa sa...

Dina barn är otroligt söta och verkar vara riktiga charmtroll. Men det där passionerade, "latinska" temperamentet... kommer inte det från dig? ;-)

Sara sa...

Anonym: :D

Hjarnfrys: Bilder kommer! Lovar!

Mia: Aha. Min är... explosiv. ;)

A-M: Verkligen!

JoHo: *nickar stolt*

Lisa: Eh... Hade inte tänkt på det. Du kanske har en poäng? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...