torsdagen den 9:e augusti 2012

Ce soir.

Alltså.
Har nog blivit mer medelhavsdonna än vad jag vill erkänna.
Elljusspår freak me out.
Knappen att trycka på om man tror att det ska bli mörkt.
Paniken när man inser att man sprungit vilse.
Tanken var att springa 8 kilometer elljusspår.
Sprang nog 13... off-pist.
Med hjärtat i halsen av rädsla att inte hitta tillbaka före skymningen.
Efteråt var jag ingen endorfinhög motionär, men en som kommit undan med livet i behåll.
Älska asfaltslöpning. Gärna raksträcka.

Oh well. Blev serverad trattkantarellsoppa med messmör och sherry. Hallon och glass.
Dalarnas vackraste sjöutsikt och två barn som sover.

Annars körde vi lite bygdegårdsbonanza i Dalarnas Schweiz idag. Landskapet, wow! Nu: Sova.
Sömnbrist, paniklöpning i barrskog och sherry är den ultimata kombon för att kasta sig in i morfei famn.

3 kommentarer:

TinTin sa...

Fnissar högt. Sov så gott!

Frida sa...

Då är nog jag också medelhavsdonna, för det där lät skitläskigt!

Alexandra sa...

Åh gud, jag vet. Inte för att jag brukar springa, men jag känner igen känslan. Huuu ... Men trött och skön blir man ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...