måndagen den 20:e augusti 2012

She's back.

Tillbaks i cyberrymden!
Från vilda, vackra Härjedalen, där naturen och universum är nära, där tiden räcker till så många totalt väsentliga och livsbejakande uppgifter i stil med att plocka vinbär i duggregn, lyssna på tallarnas knäppanden i skogen, betrakta kritvita svanar mot bakgrund av nattsvart tjärn, förtjusas av åsynen av gyllene hjortron, där, alldeles under mina fötter, i rosenröd sammetsmjuk mossa, stryka grässtrån under mina fingrar och höra tystnaden över myrmarkerna.

Natten utanför huset. I gamla hus mitt i tomma intet känner man sig skyddslös när naturen kryper sig på. Eller så har jag bott för länge i en högljudd stad där människan fjärmat sig från elementen?
Vill ha, behöver ha, den här delen av världen. Ingen detoxkur i världen är som en vecka på platsen utanför Älvros, där älven flyter förbi, där landskapet är som en handvävd matta, med ränder i tusen olika nyanser. Ljung, mossa, tallar, myrar.

Underbart.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Vackert!

Välkommen tillbaka till cyberrymden :)

Sandra sa...

Det där är så viktigt. Även för mig. Kontrasten mellan storstad och det vilda. Jag behöver det för att andas och därmed för att leva. Välkommen tillbaka till civilisationen.

Ingunn sa...

Du har så rett. Superviktig med en sånn pause, for kropp og sjel.

Og vakre bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...