onsdagen den 1:e augusti 2012

Sleepless på Varpudden.

Insikt: Semester med en baby är egentligen mycket mindre vilsam än vardagen hemma.
Min minsta som är en solskensbebis har varit gnällig och osäker vill bara vara i famnen och inte på främmande golv. Och hon vill definitivt inte sova i en främmande säng.
Hon vill inte sova alls.
Jag är helt slut, trots att C tog allra största delen av vaggande och vyssjande i natt.
Det blev kring fyra timmars sömn, och det gör att jag inte riktigt fungerar optimalt.
Oh well. Ordentlig frukost, ett par koppar kaffe och vi är redo för den här dagen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vi ska ha "semester" i en vecka med familjen. Sedan ska vi hem och vila upp oss i 2 veckor sâ vi kan resa iväg igen själva... och dâ ska vi göra "absolut ingenting"... bäst vore om vi hittade ett hotell med barnpassning. Finns det?

Nadja sa...

Det här är vad jag misstänkt! Har funderat på att åka till sverige 5-6 veckor och då bo hos 3 olika familjemedlemmar/vänner under tiden, själv med en 6 månaders, men varit osäker på hur bra det skulle funka. När hon var nån månad bara skulle det nog gått bra för då sov hon mest hela tiden, varsomhelst, i ljusa och högljudda miljöer. Men har varit osäker på hur det skulle gå nu när hon är lite äldre och sover bäst i egen säng i ett mörkt tyst rum. Efter att ha läst det här så för jag nog följa min magkänslan och tänka att ett par veckor kanske räcker bra ändå! Som sagt, hur avslappnande kommer det att vara ändå?

Kajsa sa...

Det är ett sådant dilemma! Å ena sidan vill man träffa släkt och vänner, å andra sidan blir man helt slut av att resa och bo borta med småbarn. Har själv just landat på kontorsstolen efter fem galna "semester"-veckor i hektiskt tempo. Vad hände egentligen med hängmattan? Får man tillbaka den först när barnen är typ 15?

Sara sa...

Hehe, precis så där är det. Ljuset, stimulansen, alla nya människor... Hur får man ungarna att sova?

Johanna sa...

Frukosten ser i alla fall gudomlig ut...!

E sa...

Gissar att det är lite olika beroende på barn också? Jag flängde ju en del med Esme under hennes första år och hon accepterade nya ställen väldigt bra. Men jag tror faktiskt amningen var en stor hjälp i det hela, det gjorde nog att hon slappnade av lite varsom. Tycker hon reagerar mer på nya sängar och sånt nu när hon inte ammar längre. Men, det är ju bara min hobbyteori.

mia sa...

Låter bekant. Vi tillbringade en månad i Thailand då vår yngre var mellan åtta och nio månader. Min man konstaterade cyniskt efteråt att vi inte varit på semester utan på RESA. Vi hade precis fått allt att funka hemma: sova hela nätter, äta ordentligt, rutiner och dygnsrytm. Och ALLT for på huvudet under resan: sjukdom, nattamning, usel aptit... Men vi klarade det och vi lärde oss mycket och vi har också fina minnen från vår resa. Hur du ska få dina barn att sova? Trötta ut dem och börja förbereda dem redan i mars att det inte kommer att bli mörkt på hela natten under hela sommaren... Hoppas det blir bättre, finns inget jävligare än för lite sömn!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...