onsdagen den 8:e augusti 2012

Gina.

Annars undrar jag mest över Gina Tricots sortiment och underliga storlekar.
Ganska mycket typ orangefärgade cykelbyxor i lycra med spets nedtill, fuskskinnkjolar med neonfärgade dragkedjor och revärer och grejer med hål lite här och var (as in doesn't leave much to the imagination).
Och allt har ränder av någons foundation i ringningen, vilket i och för sig passar åttiotalstemat: Neon och brunkräm.
Provade en klänning i storlek 34 som det skulle ha rymts fyra personer i.
Gav upp.
Men alltså, i vems liv passar det att kliva runt i orangefärgade cykelbyxor med spets?

11 kommentarer:

Sofie sa...

Bra fråga. Ingen, tror jag.
Jag känner mig bara väldigt gammal med mina 31 år när jag går in på Gina Tricot.. Vilket innebär att jag gör det mer och mer sällan :)

cruella sa...

Jag går aldrig in där.

Mia sa...

Bit ihop, så där ser modet ut i de flesta affärer i Sverige just nu. Mycket märkligt. Känner mig gammal och konservativ, men samtidigt är det lite befriande. Om alla andra går runt i pajas-kläder är det ju inte så noga med vad jag drar på mig.

Hella i england sa...

Jag gick in på Gina Tricot när vi var hemma häromveckan och ut igen lika snabbt. Skönt att höra att det inte bara var jag..

Anonym sa...

Oops jag har aldrig ens varit där... Börjar även känna mig för gammal (för kurvig?) för Mango, Zara o s v. Suck! Var köper äldre damer (31) sina kläder egentligen ;o)

Cissi sa...

Gina Tricot är inget för mig, som du skrev de har konstiga storlekar, konstiga kläder som bäst passar fjortisar och jag känner mig också alltid gammal när jag gått dit.

Till "Anonym": H&M funkar ffa på sk äldre damer, är 37, och Zara gillar jag, även Indiska nu på sommaren med sina härliga klänningar och MQ. ;o)

Annika sa...

InWear, Zara och Lindex Holly & Whyte-collection funkar för mig, tant årgång -74.

Inga clownkläder på mig ;-).

Lfthmn sa...

Nä, nu måste jag ta Gina i försvar lite! :-) Visst, det är mest fjortisgrejer men deras jeans är faktiskt riktigt bra! Kostar 199 kr men håller framförallt både form och färg och passar mig som är en normal 38:a. Jag är otroligt nöjd med mina typ stuprör med hög midja (Silvia).

Maria sa...

Jag skulle aldrig sätta min fot på Gina ;)

Anonym sa...

Jag hänger inte upp mig på enskilda plagg jag ser och bojkottar ingen affär, varför skulle man?! Jag är 43 år och handlar där jag hittar det jag gillar, Gina, H&M, Zara, Indiska , Lindex, nätet m.m.
Man är inte äldre än man gör sig ;)
Vidga era vyer...
// Lotta

Miss Marie sa...

Haha, har du varit från Sverige lite för länge? ;) Tror Gina Tricot riktar sig till en lite yngre målgrupp, men man kan hitta några fina saker där, om man letar noga!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...