fredagen den 31:e augusti 2012

I natt är du min.

Kan inte mina ungar bara sova på nätterna? Så att dessa nattliga zombie-walks kan upphöra någon gång? Semestern fick hela vår sovorganisation att gå om intet.
Sedan klockan 03.23 hade jag en bebis i sängen som försökte ställa sig upp genom att ta ett stadigt tag i mitt hår med bägge nävarna. Svårt att sova då.
Gav upp vid sex, gick upp, och hittade the significant other som fått lite ostörd sömn på yogamattan inne i barnkammaren. Smart, där är det ju ingen annan som vill sova. I natt är yogamattan min.

8 kommentarer:

Kajsa sa...

Åh, så frustrerande. Det är liksom en mental process som pågår under de där nätterna. Först hopp. Man vill så gärna att det ska vara ett kort avbrott som går över på fem, max tio minuter. När det inte inträffar tänker man att okej, en timme fixar jag. När även den tidsspärren är körd kommer insikten. Morgondagen är förstörd. Jävla skit. Nu kommer jag att vara sjukligt, influensaliknande utmattad till i övermorgon. Minst. Några timmar senare gör man vad man kan med hjälp av dusch, kaffe och promenad. Det håller några timmar. Sedan, på eftermiddagen, riskerar allt att rasa...
Kämpa på!

Anonym sa...

Vilken bra beskrivning. Jag tycker jättesynd om dig. Vill ha ett syskon men fattar inte hur jag ska orka. Och min bebis sover faktiskt i egen säng klockan 21:00 till 06:00 varje natt. Ibland vaknar han till vid 04:00 men somnar alltid om efter att pappa lagt honom igen. Och jag tycker det är sjukt jobbigt och är väldigt trött. Speciellt nu efter familjesemestern. Fattar inte hur du överlever! Funderar just nu kring kortare för- och eftermiddagsvilor. Men man vill ju inte riktigt väcka björnen som sover men det kanske är värt det för en extra halvtimme i sängen om morgonen? Sover Romy om eftermiddagen. Kan du ta en tupplur? Astrist jag vet men jag inbillar mig att det hjälper en gnutta? Kanske? Eller inte? Efter en tupplur har jag alltid migrän typ... och om jag försöker kan jag typ garantera att det är den dagen han inte sover mer än en timme... Jag skulle älska att ha barn om de faktiskt sov typ 16 timmar om dygnet i kanske 2 pass... okej jag älskar att ha barn i alla fall. Men trött är jag!

Anonym sa...

Skönt att höra höll jag på att säga... Det känns som ett hån när folk berättar hur deras bebisar ( som aldrig ens ätit på nätterna) och större barn som somnar på egen hand i egen säng på fem röda och sen sover rosensött hela nätterna

/Angelica som undrar hur man egentligen mår bara man finge 8-9 Tim OSTÖRD sömn i ett par veckor....jag tycker mig må bra även nu och "sliten" är normal status.
Hur känns det att INTE vara sliten?

E sa...

Kan nog inte ens föreställa mig hur det är med två barn. Ni är grymma och kämpar på superbra och rätt vad det är kommer det att lätta, för det gör ju det, på sikt. Kram

cruella sa...

Ge båda ungarna ordentliga sängar så att det går att byta med nattvandrande barn och få ordentlig sömn, det är mitt bästa och enda råd.

Jenny sa...

Våra nattingar och nätter var också jobbiga efter semestern med övernattningar på olika ställen hos nära och kära. Men redan efter några dagar hemma var vi tillbaka i rutinerna och nu är nattningarna smidigare än innan semestern!

TinTin sa...

Ha ha ha.. sorry, det är roligt att läsa sånt här när man kommit ut på andrasidan. Jag lovar.

Johanna i Berlin sa...

Det är same same här. Vi har dessutom bara en 1.60- säng. Två vuxna och två ungar i den, varav en på tvären, är... opraktiskt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...