måndagen den 28:e november 2011

Barnen, maten&Kärleken.


Vi har haft en så mysig helg. 
Hängt hemma mest. I röran. 
Myst. Läst.
Fikat med vänner. 
Och ägnat oss helhjärtat åt massa god mat och vin. Lite på tu man hand med 2 kids. 
Söndagskvällens syndigt krämiga potatisgratäng, charkuterier och en flaska bordeaux som yours truly fuktade läpparna i var gudomligt. 
Det är lite så nu. Barnen och maten. Kärleken, barnen och maten. 

Och drömmarna. Drömmarna, queridas! 
Om att flytta. Resa. Bryta upp, byta liv. Göra något galet.
Fast för närvarande är det som sagt mest barnen. Och maten. Vinet och drömmarna. 
Och det räcker ibland.  

2 kommentarer:

IsabelleG sa...

Låter supermysigt. Men visst är det så att drömmarna alltid smyger sig på. Som om gräset är grönare på andra sidan. När jag ser dina fina bilder, läser dina fina, roliga, personliga texter... tänker jag ofta:
"Jag vill också bo i Ajaccio, vill också handla gott frskt bröd på bageriet, vill också ha se havet varje dag, handla grönsaker på torget ..."

KRAM

Sandra sa...

Visst är det skönt att bara få fokusera på lugnet ( och då menar jag inte att det är särskilt lugnt med barn) men att bara få vara, utan tider och massa måsten. Och förresten, jag blir så nyfiken på dina drömmar och era planer. Blir det Korsika for ever and ever?
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...