tisdagen den 15:e november 2011

Kameratömning: Montpellier, oktober.








4 kommentarer:

Fredrika sa...

Hej! Jag heter Fredrika och jag bor för tillfället i Bastelicaccia, en kommun intill Ajaccio där jag är au pair hos en familj. Råkade hitta din blogg när jag satt och letade runt efter lite Svenska matvaror. Handla online visade sig vara en VÄLDIGT dyr historia..
Jag hör mest av mig efter lite tips om vad som kan vara intressant att göra här på Korsika. Är helt ledig under dagarna och har en bil till mitt förfogande så skulle vara roligt att utnyttja tiden här till att besöka ön lite när man ändå är här. Antar att det är ganska tunt om svenskar här, men om du har något tips på var jag skulle kunna få tag på lite sirap eller kardemumma så vore det guld!

Molly sa...

Hallå! Frankrike-längtan börjar bli stor och ett besök på Korsika vore underbart. Har ju varit i Bonifacio en gång. Det verkar dyrt att ta reguljärflyg till ön och då kan man åka charter med Langley. De har hotell på tre olika ställen, Bastia, Calvi coh nånstans i närheten av Cervione. Nu kommer äntligen min fråga ;-) Vilket av dessa ställen rekommenderar du för en semestervecka med fina stränder och klart vatten och god mat och gärna fina utflyktsmål inom räckhåll (med hyrbil antar jag)? Jag är fullt medveten om att du kanske inte hinner svara med tanke på att barnaskaran nu utökats med 100% och det är helt OK förstås. Ha det bra hälsar Molly

Sara sa...

Fredrika: Nix, inga svenska kolonier, och inga svenska matvaror... Du fâr be familjen att skicka! Hör gärna av dig om du kommer in till Ajaccio och har lust att ta en kaffe eller sâ!

Molly: Jag skulle tro att Calvi är det bästa alternativet, dâ kan man njuta av strandliv och ändâ hinna besöka Bastia, och Cap Corse pâ nordsidan. Bastia är norra öns "huvudstad", men Calvi är charmigare!

Fredrika sa...

Hej igen! Attans, vad synd. Min värdfamilj åker tydligen till marseille för ett Ikeabesök nu i veckan, så de har lovat att köpa med lite saker. Det föll ju väldigt bra:) Tack ändå!
Ja det vore jättetrevligt om du har tid någon dag för en fika eller så. Ajaccio ligger knappt 10 min från där jag bor, så jag brukar ta bilen in dit flera gånger i veckan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...