lördagen den 5:e november 2011

Foie Gras&Sauternes.

Vi firade C med att äta duktigt med foie gras, nedsköljd med ett ruskigt gott vin, för de som inte ammar.
Och gåsleverpaté, det påminner mig om att det snart är jul.
Och för en inbiten julfobiker så chockar det mig att jag tycker att det ska bli urmysigt! Jul. Gran. Ljus. Sockergrynets tindrande ögon - eller inte bara ögon, mitt Sockergryn kan liksom tindra med hela kroppen när hon är glad - Romisens joller, och jag och C, som ska tindra allt vad vi orkar. Bjällerklang, champagne och gåslever. Fasiken, vad fint det blir.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt en trist kommentar, men foie gras är djurplågeri, som du säkert vet.
Annars, googla eller läs här: sv.wikipedia.org/wiki/Foie_gras

Jag unnar dig allt gott underbara Sara, men denna djurhantering är ren tortyr. Det finns så mycket annat gott att äta. Gör inte reklam för detta.

Än en gång, förlåt, men detta behöver sägas.

vh Filippa

Maris sa...

Foie gras ar helt sanslost gott tillsammans med ljuvligt vin=bra kvall! Om jag forstod lakarn ratt sa kan man visst dricka vin samtidigt som man ammar, sa lange du inte forsoker dig pa barnvakteri i fylllan...

Var och en gor sina egna val och det ar oartigt att peka finger. Do as you please!

Maris sa...

Foie gras ar helt sanslost gott tillsammans med ljuvligt vin=bra kvall! Om jag forstod lakarn ratt sa kan man visst dricka vin samtidigt som man ammar, sa lange du inte forsoker dig pa barnvakteri i fylllan...

Var och en gor sina egna val och det ar oartigt att peka finger. Do as you please!

E sa...

Jupp, enligt svenska Livsmedelsverket är det helt okej att dricka upp till två glas vin två ggr i veckan när man ammar. Om man bara ser till promillehalten i bröstmjölken skulle jag tro att även större mängder fungerar. Däremot inte kombon berusning och barnavård. Eller onykterhet och samsovning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...