torsdagen den 4:e juni 2009

Bilder från Bonifacio

På väg ner från la ville haute, för att ta en drink på en av serveringarna i la ville basse, vid hamnen.

En av stadens skuggiga, slingrande gator. Bonifacio verkar vara byggt i serpentinmodell, eftersom man alltid kommer tillbaka till utgångspunkten.

Lunchpaus: C, Véra, mormor, moster och mamma inväntar korsikanska specialiteter.

Det azurblåa Medelhavet... La côte d'Azur n'est pas loin!

Lite turistshopping... Fast jag vill ha en sån där bra marknadskorg!

15 kommentarer:

Molly sa...

Fint! Längtar tillbaka till Korsika och kommer absolut att återvända. Vet bara inte när. Vill också tillägga att jag ofta läser din blogg, men inte alltid kommenterar, men det beror absolut inte på att det skulle vara tråkiga inlägg!

Sara sa...

Åh, en sån korg vill jag också ha!

Hanna sa...

Jag vill också ha en fin marknadskorg! Där grönsakerna trängs med ostarna och purjolöken och morotsblasten sticker ut lite över kanten.

Tyvärr har jag insett att det inte är särskilt praktiskt i den storleken jag skulle behöva... Vi brukar fylla en IKEA-kasse, modell större. Varför finns det inga dramaten som ser lika genuina och tjusiga ut?

Lisa sa...

Det ser så otroligt mysigt ut! Blir lite avis nu när jag inte har något Seychellerna att kontra med ;) Här är det gråmulet och regnet är i antågande... Vill också bo på Korsika!
Ska (äntligen!) svara på ditt mail idag.

mandystockholm sa...

åhh underbart!!!Måste vara hur fint som helst!!Är det långt för er att ta er från Ajaccio till Bonifacio?Måste bilen vara nödvändig eller kan man ta sig runt kommunalt?

Hannah sa...

Har en san korg som kommer just fran den affären! Har även en vacker duk som kommer fran samma ställe. Lustigt:)En ljuvlig butik, och en fantastisk ö!

Anonym sa...

Tack än en gång Sara för att du ger tips och inspiration till Korsika! Kanske en lista över de vackraste stränderna på Korsika?

Sandra

KARLAVAGNEN sa...

Fina korgar! Hade lilla dotter hjälm på sig? Ser lite småfarligt brant ut...

KARLAVAGNEN sa...

Kan vi inte få adressen till affären?

Sara sa...

Molly; Men jag blir så glad ör kommentarer!

Sara: Finns här! ;)

Hanna: Men jag har sett hur fina dramaten som helst, med text, eller bilder eller mönster... FUnderar på en sådan!

Lisa; Har fått mail! ;)

Mandy; Det går att åka buss mellan bonifacio och AJaccio, men det tar en herrans tid, och vägen är minst sagt krokig. Vi har åkt bil en gång, men sist åkte vi båt, det går dagsturer hÄrifrån, och det Är fint!

Hannah: Vad lustigt! De hade så fina saker, jag blev förtjust i ett tyg, som jag skulle vilja ha i min hall!

Sandra; Det tror jag att jag gjort, men jag kan göra det igen!

Karla; Jepp, brant, brant. Ingen hjälm, men en mamma som var stadig på handen!;)

Förresten, adressen har jag inte, men det är ungefär den första affären man kommer till när man kommer in i Bonifacio, och staden är såliten att det inte går att missa!

Jenny sa...

Härliga bilder!
En korg att använda på marknaden har de i Nantes också himla praktiskt.:-)

Hanna sa...

Ja, det finns dramaten i serien med "Ma boîte à cochonneries", "Mes verres de thé à la menthe" och liknande prylar. Chockrosa, tror jag. Fina, men inte så där marknadskorgsgenuina.

Sara sa...

Hanna; Ja, de är snygga... Men inte så praktiskt med barnvagn i och för sig. Korg är bättre!

Anonym sa...

Sådana här bilder får mig att vilja åka på semester söderut NU!
Det ser så mysigt och lockande ut.

/Anna S.

mia sa...

vilken tur C har - omgiven endast av damer..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...