tisdagen den 23:e juni 2009

Stormvarning

Nattens åskväder fick väggarna att darra. Vinden kastade fönsterluckorna i stenväggarna om och om igen, och regnet slog mot fönsterrutorna. Sirenerna från brandbilarna ringde i öronen och blixtarna lyste upp hela lägenheten och jag som är åskrädd darrade som ett asplöv under täcket.
Men jag tror att det behövdes, det har varit för varmt ett tag, för torrt, och en liten storm rensar luften...
Jag hoppas nästan att det kan komma lite mera regn, det skulle matcha min lite blåa sinnesstämning.

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Jeg er også litt blue; i dag snur solen, og det kjennes som om sommeren ikke har begynt ennå. Håper den nå kommer - og blir! PS. Fantastisk foto!

Erica sa...

Den här bilden blev jag helt förälskad i! Den förmedlade så mycket!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...